2014. augusztus 14., csütörtök

Örökkön-örökké - blog-véleményezés

Sziasztok! Ma egy kis blog-véleményezéssel jöttem, és úgy döntöttem, hogy hmm, most egy kicsit kritikusabb leszek, és jobban megszemlélem a blogot, amit "kaptam". 



Gondolom a fejlécből már egyértelművé válik mindenki számára, hogy ez egy "farkasos-átváltozós" történet lesz, de ha ebből nem nem jött volna valaki rá, akkor a fülszöveg már egyértelművé is teszi:

"Mit kezdenél azzal, ha rájönnél, hogy nem igazán hasonlítasz a többi korod béli diákra és nem csak te érzed azt, hogy valahogy nem illesz közéjük? Saiorsét nagy meglepetések érik és végképp meglepődik, amikor megtudja: nemcsak különleges, de a azok között is az. Szerelem. Háború. Család. Örökkön-örökké."
► Történet és miegyéb: Nekem az első fejezet nagyon "durrbelebumm" érzést keltett, lehetett volna tovább is ecsetelgetni a dolgokat, hosszabban leírni, mert így csak kapkodtam a fejemet, hogy "ezkiez, ezmiez, mi a?", szóval értitek. Így az első fejezet kissé összecsapott lett, de nézzük csak tovább.

"Engem mindig megbámultak, gyakran dicsérték a hajamat. Másrészt volt olyan szomszéd is, aki megemlítette az egyik nap, hogy ideje lenne több színt is viselnem, nem csak a zöldet, barnát és feketét. Volt már olyan is, aki tanácsot adott a bőrápolásra is, olyan praktikákat mondott, amik tökéletesen helytállnak a leégéssel szemben." - Igen, a szomszédok? Várjunk csak, netán nem ők a Joy szerkesztői, hmm?

Az első fejezet végén már csak azt nem értettem, hogy miért az erdőbe futott? Máris felbukkant benne a farkasösztön, vagy nemértem? De ezek még csak apró-cseprő botladozások, hiszen első rész, ez így még érthető. De akkor második rész:

(előzményképp: egy erdőben fekszik a földön, nem emlékszik semmire stb.)
"Na ne, leégtem! Ez nem lehet igaz! Mindig vigyázok, hogy ne égjek le, erre meg..!" - Tényleg? Az erdőben feküdsz, gőzöd sincs, hogy hogy a francban és miért kerültél ide, de neked az a bajod, hogy leégtél? Okay.
"De úgy érzem, nagyobb bajom is van, mint hogy leégtem." - Jól érzed.

"Ezt a megkönnyebbülést! Kibuggyant belőlem egy kis nevetés majd megkönnyebbülten lerogytam a földre." - Sóismétlés, pls, figyelj rá!

"Messziről már látom a kertünk végét; minden tiszta fa, tiszta virág és tiszta növény." - Hmm, tiszta?! Másképp is ki lehetett volna fejezni, de ez egyéni vélemény.

"Igaz, hogy az iskola a faluban van, de ez az ország legismertebb iskolája. Nehezen lehet ide bekerülni, pedig csak általános iskola." - érdekes, még nem hallottam ilyen híres általános iskoláról... Még ha gimnázium lenne, megérteném, így kicsit érdekes. "Nem is csoda, hogy ilyen magasra rakták a lécet; ha valaki színtiszta ötös, mint én, azok még pénzt is kapnak. A versenyekért jutalomutat kaphatunk, és még költőpénzt is! A faluban nem egy gazdag ember él, így van, kik a falut támogatják. A falu meg persze, hogy támogatják az ország legjobb iskoláját. Még a Parlament is támogatja." - Ha tehetném ide járnék, csak kár, hogy már gimis vagyok, így nem kapok pénzt az ötösökért. :'(

"Még a múltkor barkácsoltam egy olyan szerkezetet, amit bele lehet állítani a kádba és rá lehet rakni a laptopot, könyvet vagy esetleg a házi feladatot, hogy ott is tudjam csinálni a szokásos dolgaimat. Kis faeszköz, nagyon megszerettem, mert nagyon praktikus. Néha csodálom magamat, hogy milyen ötletek pattannak ki a fejemből." - Hmm, hol is láttam már erről képet, taláán Tumblr.

És még ezekhez hasonlóan sok-sok érdekes, számomra néha értelmetlen vagy felesleges dologgal találtam magamat szemben, de emellett pedig nagyon tetszett, hogy nem egyből úgy kezdődik a történet, hogy "sétálok haza, egyszer csak érzek valamit, farkas lettem, hmm.", hanem több fejezeten keresztül vezetődik fel a történet és a cselekmény. Amikor elolvastam a fülszöveget, azt gondoltam, "megint egy sablon", de ez pont nem a legsablonosabb blog, ezért is tetszik. Bár eddig nem nagyon szerettem a farkasos történeteket, ez mégis valahogy tetszik, éés minden fejezet végén ott van a kis kockacukor, hogy "na, na gyere, olvasd el a következőt is", és ez is pluszpontnak számít.

► Írási-stílus? Egész jól írsz, bár néha az elírások és a szóismétlések kicsit bántják a szememet. És a párbeszédek között (vagy hogy mondjam) lehetne több cselekményleírás, hogy a beszélgetés közben mit csinálnak a szereplők stb. Ezeken kívül szerintem jól fogalmazol, érdekesen írod le a történetet.

► Kinézet? Tökéletesen illik a témához, a fejléc is teljesen jó, csak kicsit balra van csúszva, jobban nézne ki ha középen lenne. (Persze lehet, hogy csak az én gépemen van így, kitudja.) A betűméret és a betűszín is teljesen jó és olvasható.

► Összesítve: Szerintem ez a blog a "vérfarkas-blog" kategóriában benne van a Top10-ben, ugyanis nem egy unalmas, sablonos történet. Remélem, hogy folytatja az írója, tetszetős a dolog! ;)
xoxo




2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm! ^_^ Végre valaki, aki tudott egy csomó tippet adni, hogy mikre figyeljek :D Jó lenne, ha minden kritikaíró ilyen lenne. Köszi!! ^_^ <3
    Puszi,
    Rosewolf

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen! :D Nem szeretem lerendezni a dolgokat 3 mondatban, az nem is lenne kritika :P :D

    VálaszTörlés